sâmbătă, septembrie 13, 2008

De ce dau sfaturi fumatorii?

De ce, atunci cand te apuci de fumat, fiecare fumator iti spune "FRATE LASA-TE"? Poate pentru ca stie, poate pentru ca intelege situatia si iti spune din experienta, poate iti spune ca nu e bine sa fumezi pentru ca devii dependent, ca nu e bine sa faci asta. Dar tu te intrebi doar de ce iti sa asculti un om care fumeaza de ce sa te iei dupa un om care nu are principii. Iti spui "uite cine vorbeste". Iti spui ca este un om care nu vede barnele din ochii lui dar vede paiele din ochii altora...

Daca esti mai critic, mai spui si ca nu au dreptul sa vorbeasca… Eehhh, fumatorii au dreptul si pot sa vorbeasca. Au marele avantaj ca au fost si ei odata nefumatori, ori fiind si pe o parte si pe alta a baricadei, eu cred ca pot avea o parere. Eu ii cred cand imi spun "frate lasa-te, lasa-te acum ca poti, nu te apuca”, dar aceleasi persoane imi dau cu placere o tigara daca le cer, aceleasi persoanr imi spun "hai la o tigara", iar aici sunt lucruri care se bat cap in cap.

De ce dau sfaturi fumatorii? Pentru ca pot sa dea sfaturi si cred ca lucrul acesta se poate generaliza pentru o multime de lucruri. Nu vreau sa ma leg deloc de avantaje/dezavantajele de a fi fumator. Pur si simplu, ma intreb de ce dau sfaturi fumatorii?

Eu, unul, sunt si fumator, sunt si nefumator. Cred ca daca ar fi sa fac o medie in ultimii 2 ani, un an am fumat si unul nu. Sunt si de o parte si de cealalta. Stiu cum e sa fumezi 2 pachete de tigari in 10 ore, dar stiu si cum e sa nu fumezi 6 luni si sa nu te tenteze o tigara. Stiu cum e sa iti doresti o tigara si cum e sa simti nevoia de a fuma, stiu si cum e sa nu ai asemenea nevoi. Nu pot spune ca sunt fumator, dar nici nefumator, insa acum simt nevoia sa fac o pauza.

Totusi, de ce dau sfaturi fumatorii?

3 comentarii:

  1. Parerea mea e ca sfaturile fumatorilor sunt pur si simplu formale, deci ca si cum nu ar fi. Daca chiar le-ar pasa, ar face ceva in privinta asta. Tati e fumator de zeci de ani si mereu ne-a zis sa nu fumam. Cand l-a vazut pe fratemio fumand, l-a luat la 3-pazeste de i-au intrat mintile in cap (cel putin pt moment), iar asta pt ca ii pasa de copilul lui. Cat despre de ce sa-l ascult pe ala care face si drege... stii bine ca nu tre sa faci ce face popa ci ce zice el. Daca tii sau nu cont de ceea ce ti se spune, depinde de orgoliul tau, de cat de mult pui in balanta corectitudinea sfatului cu persoana care il da. LASA-TE DE FUMAT!!! Poluezi mediul si imbolnavesti oamenii din jurul tau:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru sfat, o sa ma duc la campanii de ecologizare si o sa ma fac medic sa nu mai poluez mediul si sa mai imbolnavesc oamenii din jur...insa de cand fac pauza sa stii ca ma simt mai bine:d ..eu incerc sa ma las..acum sa vad cat tine..

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru ca sunt fumatoare , fac aceeasi "greseala "din punctul de vedere al anumitor persoane...Spun "lasa-te de fumat".
    De ce? Imi aduc aminte cand m-am apucat de fumat, spre rusinea mea , eram in clasa a 8-a, sora mea a spus ca e ceva wow sa incerc, toti colegii de generala fumau..tentatia m-a doborat.( nu intru in detalii ce parerea a avut mama cand m-a prins :)) )
    La scurt timp, mi-am dat seama de greseala , insa nu am avut puterea sa-mi schimb acest viciu...cand cel mai bun prieten al meu s-a apucat de fumat ..i-am spus NU E BINE...de ce? provoaca dependenta, iti intoxica plamanii, pielea isi schimba culoarea, iar banii fug din portofel... Consider ca am facut aceasta greseala si am constientizat-o mult prea tarziu si incerc in cercul prietenilor mei sa le spun ca fumatul nu e bun!
    P.S ma bucur ca am descoperit articolul tau acum!

    RăspundețiȘtergere